Prowadnice liniowe toczne jak również ślizgowe i liniowe toczne

Łożyska są elementami łożyskowymi dla wyporności równoległych. Tak jak w wypadku łożysk rotacyjnych, też tutaj dokonuje się rozróżnienia pomiędzy dźwiganiem działających sił poprzez elementy toczne a także ślizgowe.
Nastręczania w stosunku do komponentów liniowych są tak ogromnie zróżnicowane jak użycia, w których się ich używa.

Na przykład, w systemach przewozu jak też podawania najważniejsze są prędkość jak też precyzja, a w maszynach pomiarowych – dokładność i sztywność. W doborze właściwego układu prowadnic liniowych dla wybranego zadania, prócz dostatniej palety (sprawdź również transport paletowy międzynarodowy) towarów, istotne przesłanie ma także wszechstronne doradztwo – -> sprawdź dodatkowe informacje. Każdy liniowy typ konstrukcji ma specyficzne właściwości, które powodują, iż konstrukcja jest szczególnie dostosowana do wskazanych przeznaczeń. Możliwość sformułowania całościowych reguł wyboru prowadnicy jest w dużym stopniu zawężona, jako iż w czasie dopełniania wyboru powinno się uwzględnić wiele elementów oraz skonfrontować je ze sobą – liniowe łożyska. Prócz obciążeń, przyspieszenia, szybkości i posuwu należy również wziąć w rachubę działania zewnętrzne, takie jak temperatura, oliwienie, drgania, pielęgnacja itp.

łożyska liniowe

Autor: alexfiles
Źródło: www.flickr.com
Łożyska liniowe toczne częstokroć występują jako prowadnice na wałkach z tulejkami tocznymi, prowadnice z blokami kulkowymi jak też napędzane liniowe zespoły. Prócz tego fabrykuje się wyroby dla najmniejszych formatów zabudowy, które występują np. w mechatronice, a także specjalne prowadnice mikre.

Te bardzo nieduże, a przy tym cechujące się szczególną nośnością, malutkim tarciem oraz dużą sztywnością, akcesoria dostępne są w edycjach z koszami płaskimi lub obiegowym prowadzeniem. Dzięki kompaktowej budowie nierzadko zastępują wyjścia wymagające dużo więcej powierzchni zabudowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


*