Opis elementów do aut

Świeca żarowa jest to urządzenie wykorzystywane w silnikach wysokoprężnych i modelarskich służące do ułatwienia rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach i stabilizację niskich obrotów pracy silnika. Używanie świec żarowych pomniejsza też emisję szkodliwych składników spalin w czasie rozruchu zimnego silnika.

motoryzacyjny Tand
Źródło: tand.pl

Świeca żarowa jest grzałką wkomponowaną w ściankę głowicy silnika, a jej aspekt grzejny usytuowany jest we wnętrzu kolektora ssącego. W silnikach z wtryskiem pośrednim miejscem umieszczenia jest komora wstępna lub komora wirowa. Na skutek przepływania prądu elektrycznego z akumulatora spirala silnie nagrzewa się oddając ciepło zasysanemu powietrzu z kolektora co efektywnie ułatwia rozruch. W silnikach z wtryskiem pośrednim świeca żarowa nagrzewa komorę, ułatwiając odparowanie paliwa i samozapłon. Zastosowanie świecy żarowej jest szczególnie znaczące w silniku z wtryskiem pośrednim (np. 4C90), gdzie następują większe straty ciepła w komorze wstępnej, sterownik do świec żarowych podtrzymuje jej czynność jeszcze przez jakiś czas po uruchomieniu silnika. Ma to na celu zapewnienie stabilności obrotów biegu jałowego i uniknięciu drgań. Bowiem w silniku wysokoprężnym o wtrysku pośrednim w komorze wstępnej dochodzi do zapłonu paliwa – to w nich zwykle montuje się świece żarowe. Silniki z wtryskiem bezpośrednim potrzebują użycia świec żarowych w trudniejszych okolicznościach rozruchu (np. w czasie mrozu, po mocnym wychłodzeniu silnika). W swym działaniu świece żarowy, która jest elektrycznym grzejnikiem, zastosowano prawo Joule’a, gdzie przy przepływie prądu elektrycznego przez rezystor tworzy się ciepło. Po włączeniu napięcia zasilającego świecę temperatura spirali grzejnej wzrasta do

Serwis samochodowy
Autor: JEREMY DUMOND
Źródło: http://www.flickr.com

chwili, kiedy moc oddawana do otoczenia w postaci ciepła wyrówna się z mocą doprowadzonego prądu. Jeżeli pominąć nieznaczne straty energii w przewodach doprowadzających prąd do świecy żarowej, to całość dostarczonej energii elektrycznej jest zamieniona w ciepło.

Zainteresował Cię wpis artykuł? To przejdź do oferty (https://www.ambro.pl/przewoz-aut-osobowych-z-niemiec), by zapoznać się z dodatkowymi info na omawiany temat, które dla Ciebie opublikowaliśmy.

Spirala grzejna to przeważnie kilka zwojów drutu oporowego.

Cechą charakterystyczną silnika wysokoprężnego jest przebieg spalania różniący się od tej reakcji w silniku benzynowym. O ile w tym ostatnim zapłon mieszanki jest w wyniku iskry elektrycznej ze świecy zapłonowej, o tyle w silniku wysokoprężnym najpierw dochodzi do sprężenia powietrza do bardzo wysokiego ciśnienia (stąd nazwa tych jednostek – wysokoprężne). Sprężone powietrze osiąga wysoką temperaturę i wtedy wtryskiwane jest paliwo – następuje zapłon.
Jednak w przypadku zimnego silnika Diesla obowiązkowe jest początkowe podgrzanie komory spalania, aby umożliwić zainicjowanie zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Do tego właśnie konieczne są części samochodowe- .

Świece żarowe podgrzewają powietrze w komorze spalania do optymalnej temperatury w czasie od kilku do kilkunastu sekund. O tym, że działają świadczy zapalona pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej (zazwyczaj z symbolem spirali). Włącza się, kiedy przekręcamy kluczyk w stacyjce. Z zapaleniem silnika należy zaczekać aż nie zgaśnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>